Reunió a Territori del conseller Calvet i representants de l'ATM

El govern català ha reforçat el transport públic aquest dilluns en resposta a la vaga indefinida de taxistes. Aquest reforç s’ha traslladat al metro, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), autobusos i accessos als hospitals per assegurar la mobilitat a la capital catalana.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, s’ha reunit a primera hora d’aquest dilluns amb responsables de TMB, FGC, Renfe i altres operadors de transport. S’han analitzat els dispositius desplegats per fer front a l’augment de demanda per la manca de taxis, com la major freqüència d’alguns serveis o la posada en ruta de busos o trens més llargs, amb un especial interès per les connexions amb l’aeroport de Barcelona.

Segons Renfe durant aquesta jornada no s’ha ampliat el servei perquè els trens que circulen ja “són de màxima capacitat”. La freqüència de pas és l’habitual en un dilluns qualsevol. Tampoc TMB ha ampliat els serveis per fer front a la vaga dels taxistes.

Preocupació perquè la protesta no arribi al MWC

Un cop acabada la primera trobada ha estat el torn dels agents socioeconòmics de la ciutat. A la reunió amb el conseller Calvet hi han anat el Gremi de Restauració, comerciants, representants de l’aeroport de Barcelona, el Port, Fira de Barcelona, PIMEC i Foment del Treball. De la reunió n’ha transcendit que estan preocupats per la repercussió de la protesta dels taxistes i la proximitat d’aquesta amb el Mobile World Congress (MWC). Els taxistes van anunciar fa dies que si el conflicte no es resolia no descartaven fer una aturada durant el congrés.

reunio Damia Calvet conselleria territori

En una entrevista a RAC1, Calvet s’ha mostrat aquest diumenge decebut perquè els taxistes han volgut mantenir l’aturada, malgrat la intenció del govern català de valorar una ampliació de la precontractació dels vehicles de lloguer amb conductor (VTC) i els ha acusat de ser intransigents. A més, ha avisat que no haver complert la condició imprescindible d’abandonar la vaga indefinida implica tornar a la proposta inicial de la Generalitat. El conseller també ha reconegut que l’ocupació de taxis a la Gran Via de les Corts Catalanes és un “trasbals greu de mobilitat”.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Agressions als carrers i diversos detinguts durant la vaga de taxis” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/vaga-taxis-incidents-barcelona/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

L’Ajuntament veu compatible la protesta amb la mobilitat d’un dia laborable

El primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello, ha defensat que cal fer compatible el dret a protestar dels taxistes amb els interessos de la ciutat i ha assegurat que l’Ajuntament no té competències per desallotjar la Gran Via, ocupada pels taxis.

Sobre la proposta del Departament de Territori per regular les llicències de VTC, Pisarello ha considerat positiu fixar una forquilla de temps en funció de criteris territorials i mediambientals, en lloc de precontractar el servei, com a mínim, 15 minuts abans, que és el que estableix el decret de la Generalitat. Des del govern municipal havien criticat la normativa i la van titllat d'”inadmissible”.

El conseller Damià Calvet ha contrarestat les crítiques i s’ha dirigit directament a l’alcaldessa, Ada Colau. L’ha acusat d’amagar-se darrere de la Generalitat i li ha demanat que “es mulli” i digui quantes hores de precontractació vol per a les llicències de VTC. Calvet ha suggerit que el consistori vol que siguin 12 hores, la qual cosa, ha assegurat, comportaria l’eliminació d’aquest nou model de transport: “Nosaltres no les volem eliminar. Volem que no facin de taxis però no les volem eliminar”, ha defensat.