La decisió de la Generalitat de permetre contractar un vehicle VTC amb 15 minuts d’antelació ha provocat moltes reaccions en l’àmbit polític. La presidenta de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET), Mercedes Vidal, ha qualificat d'”inadmissible” la decisió del govern, i ha lamentat que “la Generalitat hauria de legislar per diferenciar el servei de taxi i el de VTC, no per permetre’n l’equiparació”, que, segons el seu parer, “passa amb només 15 minuts de precontractació”.

De fet, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que aixopluga l’IMET, adverteix que “els serveis de taxi i de VTC són diferenciats”, i en aquest sentit lamenta que “la precontractació de 15 minuts és absolutament insuficient i impossible de controlar i desvirtua el concepte i la finalitat de la precontractació”.

L’AMB creu que “la Generalitat s’hauria de replantejar aquest termini” d’un quart d’hora de marge previ a una contractació de VTC i “fixar-ne un de més ampli”. Amb tot, l’Àrea Metropolitana conclou que inclourà en el seu reglament allò que decideixi la Generalitat “i no cap altre”, diu, “per evitar qualsevol impugnació que pogués comportar la suspensió judicial”.

També ha reaccionat a la decisió del govern l’alcaldessa, Ada Colau, que de manera indirecta —retuitant un missatge del diputat de Catalunya en Comú— comparteix que el decret llei català “és un atac al sector del taxi“, pel qual exigeix “la compareixença del conseller” Damià Calvet.

Temor per una nova vaga

També ha reaccionat a l’anunci de vaga indefinida al centre de la ciutat la unió d’eixos comercials i turístics Barcelona Oberta. En un comunicat, l’entitat mostra “total preocupació” per la vaga, i recorda que en la protesta convocada l’estiu passatja hi va haver greus repercussions per al sector del comerç”.

A les portes del Mobile World Congress, Barcelona Oberta afegeix que l’aturada dels taxistes “perjudica greument la imatge de la ciutat” i suposarà una “profunda afectació per a molts sectors econòmics”.