La nova estació de metro de Ciutat de la Justícia, de l’L10 Sud, ha obert al públic aquest dissabte i ho fa un mes després del que estava previst. La nova parada, situada entre Foneria i Provençana, connecta l’Hospitalet del Llobregat amb Barcelona i apropa als ciutadans el complex judicial de la Ciutat de la Justícia. A més, també reforça i millora la connexió de la ciutat amb els FGC perquè queda a tocar de la parada de ferrocarrils d’Ildefons Cerdà.

La setena parada de la línia ha tingut un cost de 80 milions d’euros i està previst que absorbeixi diàriament uns 6.000 viatgers. A la inauguració hi ha assistit el president de la Generalitat, Quim Torra, acompanyat del vicepresident, Pere Aragonès i de la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón. També s’han passejat per les instal·lacions el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín.

Torra ha carregat contra el Govern espanyol i ha denunciat que no s’hagi invertit en infraestructures catalanes durant molts anys. “Des del 1978, l’Estat no ha posat en servei cap quilòmetre nou de la xarxa de Rodalies“, ha dit. Calvet per la seva banda, ha volgut destacar que la nova estació dota de transport públic tant Barcelona com la seva àrea metropolitana i que, alhora, representa un pas més “en la lluita per la ‘descarbonització’ de la mobilitat” en una situació d’emergència climàtica.

Com és l’estació?

La parada de la Ciutat de la Justícia segueix el disseny de l’L9. Disposa d’un pou de 42 metres de profunditat i un túnel de dos pisos per a la circulació d’uns combois completament automatitzats, sense conductor. L’estació té mampares de seguretat a la zona de vies i vuit ascensors pensats perquè el flux de persones no entorpeixi l’entrada i sortida de viatgers. Dos d’aquests són exclusius per a persones amb mobilitat reduïda.

L’estació té dos accessos: un que dona a la Ciutat de la Justícia i un altra que ho fa a l’estació de Ferrocarrils Catalans d’Ildefons Cerdà. En total, la línia té 6,3 quilòmetres de longitud, 4,5 dels quals corresponen al tram comercial.

l10 sud recorregut

Amb la nova estació es reforça —reduint la distància— la connexió de la part en servei de l’L9 Sud amb les zones de Provençana i els barris de la Marina i la Zona Franca. L’L10 Sud és una línia que va néixer el 2018 i que es troba en continu creixement. De fet, s’espera una nova estació a partir del 2020.