L’estació de metro de l’L10 de la Ciutat de la Justícia començarà a funcionar al novembre, un mes més tard del que s’havia anunciat per la posada a punt dels sistemes tecnològics i de seguretat. Ho ha anunciat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, acompanyat del director general d’Infraestructures, Xavier Flores, durant una visita a la nova parada. Aquesta serà la setena estació de l’L10 sud que entri en funcionament. Ha tingut un cost de 80 milions d’euros i la previsió és que passin 6.000 viatgers cada any, una xifra que podria doblar-se quan l’L9 estigui a ple rendiment.

Com és l’estació?

La parada de la Ciutat de la Justícia segueix el disseny de l’L9, en concret de les estacions de Santa Coloma i Badalona. Disposa d’un pou de 42 metres de profunditat i un túnel de dos pisos per a la circulació d’uns combois completament automatitzats. L’estació té mampares de seguretat a la zona de vies i vuit ascensors pensats perquè el flux de persones no entorpeixi l’entrada i sortida de viatgers. També hi ha dos accessos, un que dona accés a la Ciutat de la Justícia i un altre que ho fa a l’estació de Ferrocarrils Catalans d’Ildefons Cerdà.

L10 sud, un any en funcionament

Després de molts retards, aquesta línia es va inaugurar el setembre del 2018 i va suposar l’arribada del metro als barris de la Marina. Aleshores van entrar en funcionament cinc de les parades previstes. Al març del 2019 es va sumar una nova estació amb la posada en marxa de la Provençana, entre Collblanc i la Marina. Encara queda, però, un tram sense data de finalització que va des de Foc fins a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) de la Zona Franca. Un cop estiguin acabades les obres, l’L10 connectarà la zona portuària amb Badalona, passant pels barris de muntanya.