La Línia 10 Sud del metro arribarà al polígon de la Zona Franca el primer trimestre de 2020 amb una nova estació que porta el nom d’aquesta àrea industrial. La parada és la primera del viaducte que discorre pel carrer A de la Zona Franca i és a cel obert. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat la data en una visita en què ha confirmat l’obertura de l’estació de la Ciutat de la Justícia, també de l’L10 Sud, aquest mes de novembre.

L’estació de la Zona Franca ha tingut un cost de 40 M €. En el tram final s’han injectat 3,5 milions provinents de romanent de tresoreria per a l’acabat de les instal·lacions i els accessos. La parada donarà servei al polígon industrial i s’espera que tingui 3.600 viatgers al dia que, sumats als que ja porta l’L10 Sud, s’estima que un total de 18.000 usuaris facin servir la línia. Aquesta serà l’estació més propera a les oficines de TMB.

mapa L10 Sud metro

L’10 Sud, una línia que va creixent

Les primeres estacions de l’L10 Sud, Foneria i Foc, es van inaugurar el setembre del 2018 i va suposar l’arribada del metro als barris de la Marina. A més, van obrir tres parades més (Collblanc, Torrassa i Can Tries – Gornal), que comparteixen ramal amb l’L9 Sud que va a l’aeroport. Al març del 2019 es va obrir l’estació de Provençana, a l’Hospitalet de Llobregat.

L’L10 Sud té encara tres parades més pendents d’obertura al viaducte de la Zona Franca i una altra, la de Motors, entre Foc i la futura estació de Zona Franca. El conseller Calvet ha dit que per obrir les altres parades del viaducte fan falta 11 milions d’euros, que s’haurien d’incloure en el pressupost de la Generalitat per al 2020.

Pressupost per acabar l’L9

Damià Calvet ha aprofitat la visita per anunciar que per acabar el tram central de l’L9, entre Zona Universitària i la Sagrera, fan falta 970 milions d’euros. D’aquesta quantitat, 740 es volen aconseguir a través d’un préstec del Banc Europeu d’Inversions. Tot i això, el conseller ha dit que cal incloure la quantitat al pressupost de la Generalitat per al 2020 i ha insistit en la necessitat d’aprovar-lo per tirar endavant les obres.