La Smart City Expo ha revelat aquest dijous els plans de l’Ajuntament per avançar en l’electrificació de la xarxa d’autobusos.

L’H16 (Pg. Zona Franca – Fòrum Campus Besòs) serà la primera línia que, en la seva totalitat, disposarà de vehicles articulats 100 % elèctrics que es carreguen en ruta aprofitant les pauses de final i principi de parada. Actualment té assignats set autobusos elèctrics articulats, que equivalen a prop d’un terç del total de la flota. Està previst que el 2020 circuli amb un 80 % de vehicles d’aquestes característiques i que l’any 2021 el 100 % (22) siguin elèctrics.

Segons la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, “es tracta d’un compromís necessari en el moment que s’està demanant als ciutadans que facin un canvi d’hàbits cap a una mobilitat més sostenible“.

La V13 i l’H12, les següents

L’objectiu de TMB és continuar en aquest mateix període 2019-2021 amb l’electrificació d’altres línies importants, com ara la V13 i l’H12, per la qual cosa, i d’acord amb l’ATM, s’han planificat les inversions corresponents pel que fa als vehicles però també quant a les infraestructures. Calen estacions transformadores, dispositius rectificadors i punts de connexió (les campanes on s’encaixen els pantògrafs dels autobusos per a la recarrega ràpida de les bateries) que permeten l’operativitat als vehicles. El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, ha afegit que “en l’horitzó del 2030, tots els autobusos en servei a les línies de TMB seran elèctrics, híbrids o bé propulsats per gas natural comprimit”.