nous parquímetres Barcelona

L’entrada de Barcelona a la fase 1 de la desescalada pel coronavirus va acompanyada de canvis en la mobilitat. A partir d’aquest dilluns, l’àrea blava i la verda tornen a ser de pagament, després que s’hi hagi pogut aparcar de franc durant dos mesos i mig. A més, els conductors n’hauran de pagar un preu o un altre en funció de l’etiqueta ambiental que tingui el seu vehicle.

La darrera setmana hi ha hagut 879.000 desplaçaments diaris a Barcelona: un volum de trànsit privat molt superior al de l’inici de l’estat d’alarma. Per això, l’Ajuntament justifica que es vagin revertint les mesures de mobilitat que s’havien pres arran del confinament.

S’incrementa l’oferta de transport públic

Amb el canvi de fase, i més persones movent-se per la ciutat, també augmenta l’oferta de transport públic per evitar aglomeracions. En el cas del metro, TMB ha incrementat fins al 92 % els trens que circulen en hora punta al matí, sobretot a l’L1 i L5, les dues línies amb més afluència. En el conjunt de la xarxa, el servei és d’un 83 % de mitjana.

Pel que fa a l’autobús, a partir d’aquest dilluns circulen el 70 % dels vehicles, amb algun reforç de fins al 80 % en les línies més concurregudes. Malgrat això, TMB continua recomanant evitar utilitzar el bus, si és possible, entre les 7 i les 9 h.

Entren en vigor les noves tarifes ambientals

Amb l’activació de les àrees blava verda d’aparcament, entren en vigor les noves tarifes ambientals. L’Ajuntament va aprovar a finals de gener un canvi en les tarifes basat en l’etiqueta ambiental que té el vehicle. Així, qui tingui un cotxe amb etiqueta C, per exemple, pagarà 3,25 € l’hora a l’àrea blava, 75 cèntims més que abans. En canvi, els vehicles amb zero emissions hi podran aparcar de franc.