Queden sis mesos perquè l’Ajuntament posi en marxa de manera permanent la zona de baixes emissions. Es tracta d’una àrea de 95 quilòmetres quadrats que abraça, pràcticament, tota la ciutat i dins la qual els cotxes més contaminants, els que no tenen dret a cap etiqueta ambiental, no podran circular. El consistori treballa ara en l’ordenança que la regularà i fa reunions amb els veïns per acabar-ne de definir alguns serrells. Es posarà en marxa l’1 de gener del 2020.

En una sessió de treball amb periodistes, la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Janet Sanz, s’ha mostrat convençuda que la zona de baixes emissions de Barcelona “és el més transformador que ha plantejat mai cap altra ciutat de l’estat”. I ho és, ha afegit, perquè inclou “tot Barcelona i no només el centre”, com és el cas de Madrid Central. Segons Sanz, quan entri en vigor, Barcelona estarà “al nivell de ciutats com París, Berlín o Londres” pel que fa a la lluita contra la contaminació.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Zona de baixes emissions: comparativa entre Barcelona i Madrid” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/zones-baixes-emissions-madrid-barcelona/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

La zona de baixes emissions inclou tot el municipi de Barcelona, excepte la Zona Franca i el barri de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes. Els vehicles més contaminants (sense etiqueta de la DGT) no hi podran circular de dilluns a divendres, entre les set del matí i les vuit del vespre. Podran, això sí, travessar la ciutat fent ús de la rondes. S’està estudiant si s’exceptuarà d’aquesta prohibició el divendres a la tarda per facilitar la sortida de vehicles que marxin de cap de setmana.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”El veto als cotxes contaminants: preguntes i respostes” style=”flat” shape=”square” color=”inverse” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/societat/prohibicio-cotxes-contaminacio-barcelona/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209456058{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-negra”][/vc_column][/vc_row]

L’ordenança també preveurà un règim sancionador, encara per concretar, per a aquells vehicles que incompleixin la prohibició. Hi haurà autoritzacions especials per a determinats tipus de vehicles, com ara les ambulàncies, i també es podrà demanar un permís especial en determinades ocasions.