El Gremi de Pastisseria de Barcelona espera igualar les xifres de vendes de torrons artesans de l’any passat. El president de l’entitat, Antoni Bellart, creu que serà “molt bona campanya de Nadal perquè el client que comparteix o obsequia productes de pastisseria busca la qualitat i l’excel·lència”. Un altre dolç nadalenc que cada any guanya més clients i ja s’ha consolidat a Catalunya és el panettone. Les postres tradicionals italianes continuen amb un “creixement imparable de vendes”.

Abans, diu Bellart, les pastisseries els importaven d’Itàlia “com a símbol de qualitat i de garantia”. Ara, però, això ha canviat i són els mateixos pastissers catalans els qui els elaboren. “El consumidor ha canviat de criteri. Ha passat de preguntar si era italià a si el fem al nostre obrador”, afirma Bellart.

El panettone, fàcil de conservar i bo per regalar

Explica, a més, que l’èxit del panettone és perquè “és una nova incorporació a les tradicions nadalenques” i, sobretot, perquè reuneix valors clau com “l’artesania, el sabor i l’aroma excel·lent, vesteix la taula, és fàcil de conservar i fa de bon regalar”.

Més propostes de torrons creatius

Tot i l’èxit dels torrons clàssics, cada any guanyen més terreny els torrons creatius, en què el pastisser innova amb sabors i formats. Destaquen les combinacions amb xocolata, praliné (avellana o ametlla), ganache (nata i xocolata) o trufa (xocolata, mantega, sucre i rovell d’ou) com a base. Els artesans busquen el contrast afegint-hi gerds, fruita de la passió i taronja confitada.

També està creixent l’oferta de torrons amb gustos de pastissos: de lemon pie, Tatin, brownie i Sacher. A més, hi ha una tendència creixent a elaborar barres de torró més estretes per poder oferir més varietat a la taula.

La creativitat artística dels pastissers també ha renovat el tronc de Nadal, amb més formes i sabors. Per exemple, hi ha arbres de Nadal fets de xocolata i amb fruits secs i alguns tenen forma de floc de neu, de boles de Nadal o de trineu.

Què vols saber del Nadal 2023?