protesta treballadors nissan a la diagonal

El sindicat UGT demana “alguna cosa més que solidaritat” a l’Estat i la Generalitat per tal d’evitar el tancament de les tres plantes catalanes de Nissan i la destrucció d’uns 3.000 llocs de feina directes i uns 25.000 d’indirectes. El secretari general de la UGT, Josep M. Àlvarez, ha reclamat poder seure amb les administracions i crear una mesa per tractar la qüestió. Àlvarez ho ha explicat després de reunir-se amb els representants del sindicat a les plantes de la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca i diversos dirigents de la UGT com el secretari general de Catalunya, Camil Ros.

“L’opció és que la fàbrica de Nissan continuï fabricant cotxes a Barcelona”

El sindicat creu que el pla de rescat de Nissan a Catalunya només pot ser mantenir el grup automobilístic que formen Nissan, Renault i Mitsubishi. “Mentre no es digui el contrari, l’opció és que la fàbrica de Nissan continuï fabricant cotxes a Barcelona”, ha dit Josep M. Àlvarez. En la mateixa línia, Camil Ros ha afirmat que “la resta no seria un pla, seria un nyap”. L’única alternativa serien en tot cas projectes “industrials seriosos” i “no entrarem en el joc de la subhasta d’uns terrenys públics perquè hi vagi una empresa de patinets o de motos elèctriques”.

Els proveïdors es reuneixen amb la Generalitat

La UGT ha explicat aquest dilluns que es reunirà amb les fàbriques proveïdores de Nissan per donar-los suport. Precisament aquest mateix dilluns alguns proveïdors de l’automobilística s’han reunit amb la Generalitat per parlar de les conseqüències del tancament de les plantes per a aquests treballadors indirectes. Han demanat al govern que els ERTO dels proveïdors de Nissan tinguin vigència fins al desembre d’aquest any i que l’executiu català vetlli perquè la marca japonesa pagui els contractes que tenia signats amb ells.

Tot plegat, mentre els treballadors continuen manifestant-se als concessionaris del grup de Nissan, fent actes de recollida de diners per a la caixa de resistència per al personal en vaga i fent talls de trànsit i marxes lentes de cotxes.