Els amants dels viatges tenen una cita durant tot el cap de setmana. Torna el saló B-Travel, un gran aparador de 5.000 m2 i en què es potencia el seu paper com a plataforma de reserva i de venda d’experiències viatgeres. Hi participen agències de viatges, hotels, empreses que operen creuers, companyies de transport i aquelles que ofereixen serveis turístics.

De les 40 destinacions internacionals destaca la presència de països com el Japó, els EUA, Irlanda, Escòcia i altres punts del món que mai no fallen en aquesta trobada com França, Portugal, Croàcia, Cuba, Perú, Israel, la Xina, Índia i l’Àfrica subsahariana.

Es posa de moda el glàmping

Hi ha càmpings que s’han adaptat als clients més glamurosos i han posat de moda el glàmping, que sorgeix de la barreja de les paraules glamur i camping. Aquesta tendència consisteix a oferir els mateixos serveis que tindria l’usuari d’un hotel de luxe en un càmping . Per exemple, que al viatger li facin el llit, gaudir d’un restaurant de luxe a l’interior del recinte, relaxar-se en un balneari o fer-se un massatge. Les particularitats d’aquesta tendència és que els viatgers s’acostumen a allotjar en bungalous o casetes de fusta que incorporen totes les comoditats. Els qui opten pel glàmping tenen la possibilitat, a més, de gaudir d’espais amplis a l’aire lliure.

B-Travel glamping

Fer turisme industrial

Una altra tendència que està en voga és anar a visitar les ciutats reconegudes pel seu gran patrimoni industrial. A Catalunya ja hi ha més de 40 ciutats industrials que publiciten aquest valor afegit. Els viatgers que estan interessats poden consultar la informació d’aquestes poblacions a la Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya (XATIC). Alguns exemples són: la possibilitat d’explorar una mina per dins com ja organitzen des del Museu de les Mines de Cercs. També hi ha oferta pels qui vulguin descobrir una colònia tèxtil, com la de Vidal de Puig-reig.

Els assistents al B-Travel poden conèixer un espai dedicat a les novetats tecnològiques amb les empreses emergents turístiques que han estat impulsades des del Mobile World Capital. Es tracta d’empreses joves que comencen i que han fet aplicacions dedicades als serveis turístics. Un cas seria el d’una companyia que ha creat un xat per telèfon mòbil perquè pugin comunicar-se l’aerolínia i el client, fins i tot pot servir per comprar bitllets.