La construcció de la terminal va començar oficialment el juliol del 2016. La particularitat principal és que està preparada per acollir els vaixells que funcionen amb gas natural liquat (GNL). La companyia dona suport d’aquesta manera al Pla de millora de qualitat de l’aire proposat pel Port de Barcelona el novembre del 2016 per reduir les emissions de gasos contaminants. Carnival ha anunciat que a partir de l’any que ve tindrà nous bucs, anomenats XL, d’una generació especial i que funcionaran íntegrament amb GNL, el que suposarà una reducció important de les emissions contaminants. La companyia contempla la construcció de nou vaixells d’aquesta línia.

La nova terminal de Carnival s’inaugurarà oficialment el 5 de maig

La nova terminal té dos pisos i està ubicada al moll Adossat del port, la zona on s’ha d’anar concentrant l’activitat creuerística segons la nova ordenació pactada amb l’Ajuntament.  El despatx Batlle i Roig Arquitectes ha dissenyat l’edifici, d’estètica moderna i minimalista i pensat per facilitar l’embarcament i desembarcament de passatgers. Serà també la primera terminal que disposi d’un pàrquing públic de 300 places.

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, considera que amb la posada en funcionament de la segona terminal es consolida l’aposta de Carnival pel port i per convertir-lo en el seu port base. Segons Cambra també ha de contribuir a la desestacionalització de l’activitat creuerística.

La companyia remarca que, a més d’acollir els nous vaixells no contaminants, la terminal s’ha projectat pensant que tingui un impacte ambiental mínim. En aquest sentit, incorpora llums LED i una teulada construïda amb materials reciclables, entre altres mesures. La inauguració oficial es farà el 5 de maig. Aleshores es donarà a conèixer el nom amb el qual es batejaran les instal·lacions.