Els taxistes són els més crítics amb la situació del trànsit. Creuen que el dispositiu, a diferència del que es va preparar per la darrera edició del Mobile World Congress, ha estat insuficient: “L’organització ha estat horrible, els taxistes estem enfadats. A diferència del Mobile, que potser perquè hi havia veus que deien que marxava de la ciutat, es va organitzar molt bé, aquesta fira és un caos”. Asseguren que triguen prop d’una hora a fer el recorregut del centre fins al recinte firal, “no ens surt a compte. Del centre fins aquí triguem 45 minuts”.

Els visitants són menys crítics. Alguns ja venien advertits i prefereixen optar pel transport públic: “No soc de Barcelona i uns amics que viuen aquí em van recomanar que agafés els ferrocarrils”, explica un dels congressistes. De fet, fins i tot hi ha qui considera que la situació ha millorat respecte a edicions anteriors: “Fa anys que vinc i la cosa ha millorat molt. En altres edicions hem tingut problemes gravíssims per arribar a la fira”.

Alimentaria celebra l’edició 2018 conjuntament amb Hostelco i això ha multiplicat la xifra d’expositors i visitants. Pel que fa a estands, entre els dos salons sumen 4.500 expositors, el doble de les firmes que van participar en la darrera edició del Mobile World Congress. Tot i aquestes xifres, a diferència del que passa amb el saló de la telefonia, l’Ajuntament no preveu un dispositiu especial de trànsit més enllà de la regulació que es fa als voltants del recinte.

Fonts de l’organització d’Alimentaria han explicat a betevé que la realitat dels dos salons no és comparable. Que el volum de visitants internacionals és molt més alt en el Mobile i que a Alimentaria hi ha més visites d’un sol dia. Tot i això, s’han buscat millores com la sincronització semafòrica, autobusos llançadora des de l’estació de Sants i enguany ha tingut també com a novetat la Llínia 9.