El proper 22 de novembre s’encenen els llums de Nadal a Barcelona i el petit comerç reivindica que l’esforç econòmic que comporta hauria de ser assumit equitativament també per les empreses de gran format i les entitats financeres situades en punts estratègics. En una nota emesa per la Fundació Barcelona Comerç, els eixos comercials de la ciutat consideren que no contribuir en la despesa “és una actitud il·legítima, insolidària i contraposada als beneficis de què sí gaudeixen gràcies a l’esforç de tots”. Per això, el president de l’entitat, Salvador Vendrell, ha insistit en una entrevista al ‘bàsics’ que els bancs “haurien de ser els primers a col·laborar perquè estan fent una activitat econòmica gràcies a tots els comerços que tenen a l’entorn”.
[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Mira la taula sobre comerç del ‘bàsics'” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/basics/eixos-comercials-llums-nadal-2018/|||” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]
Els comerciants afirmen que la il·luminació de Nadal és una de les partides més importants del pressupost per als eixos comercials. Enguany el pressupost conjunt dels eixos de la Fundació Barcelona Comerç supera els 610.000 euros.

Les associacions i eixos contribueixen a través dels comerços adherits a finançar una part important d’aquesta campanya i denuncien que hi ha empreses de gran format i també entitats financeres situades en punts molt comercials que no col·laboren en la despesa.

El Black Friday no fa créixer la facturació

Els comerciants valoren positivament que la inauguració de l’enllumenat es faci un dia abans del Black Friday tot i recordar que, en el cas del petit comerç, el divendres de descomptes no suposa un extra de facturació. De fet la Fundació Barcelona Comerç se suma a la iniciativa promoguda per RetailCat de crear un dia de la compra local per reivindicar el paper vertebrador del comerç als barris i les ciutats.