L’Ajuntament de Barcelona, Endesa i l’entitat Barcelona Comerç han arribat a un acord per impulsar la digitalització de 400 comerços de proximitat de la ciutat. Es tracta d’un pla, anomenat re-connectant, que ajudarà aquests establiments a elaborar i implantar un pla digital per al seu negoci. Per fer-ho, els empresaris comptaran amb l’ajuda de 20 agents digitals que han estat contractats amb la intenció d’impulsar, també, el talent jove.

En virtut de l’acord a tres bandes, Endesa finança el projecte amb 500.000 euros, Barcelona Comerç gestiona i coordina l’equip d’agents digitals i l’Ajuntament de Barcelona en coordina el programa. L’aportació que fa la companyia elèctrica s’emmarca en el seu Pla de responsabilitat pública per la covid-19, i se suma al mig milió d’euros que també ha invertit en la formació digital de dones a través del programa BCN FemTech.

“Els recursos públics són il·limitats i les necessitats són il·limitades”, ha afirmat el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, per defensar la inversió d’Endesa en aquest programa. La directora de l’elèctrica a Catalunya, Isabel Buesa, ha dit que amb comerciants i els agents digitals “aterrarem pràctiques concretes” per col·laborar en la reactivació econòmica. L’acord s’ha presentat a La Pastisseria Barcelona, un dels comerços que, amb el suport d’aquest programa, ha creat una pàgina per vendre en línia.

Un graó més del Pla de digitalització del comerç

Barcelona ja va impulsar al maig una prova pilot per incorporar la intel·ligència artificial als comerços de proximitat. Tots dos projectes s’emmarquen en el Pla de digitalització del comerç de Barcelona que el consistori va engegar amb l’inici de la pandèmia.

Ara com ara, el pla re-connectant disposa de 127 comerços barcelonins adherits que estan rebent formació sobre configuració i revisió web, ús de xarxes socials o configuració de comerç electrònic, entre d’altres. Els establiments interessats poden per la petició al web de Barcelona Activa.