Barcelona posa en marxa una prova pilot per incorporar les noves tecnologies als comerços. Són eines que permeten als comerciants saber quin és el perfil dels clients que entren a la botiga i què hi busquen. D’aquesta manera, les botigues poden adaptar l’oferta i millorar el rendiment del negoci. De moment, la prova s’està implantant en quatre comerços de CorEixample: Flors Navarro, Barrabés, CRearte Styling i Cros Croissant Gourmet. La iniciativa, amb una inversió de 150.000 euros, forma part del Pla de digitalització del comerç que l’Ajuntament va posar en marxa a principis de la pandèmia.

Quins són els productes més buscats i les zones més transitades?

Un exemple de digitalització és la incorporació de pantalles interactives per saber el perfil i els interessos de la clientela, o de sensors per detectar les zones de la botiga més transitades i els productes més buscats. També es poden aplicar controls d’aforament que permeten elaborar estadístiques dels moments amb més afluència de clients.

En el cas de Flors Navarro s’ha instal·lat un sistema d’intel·ligència artificial que permet monitoritzar i regularitzar l’aforament a la botiga. També s’ha implantat un dispositiu per entendre el recorregut que fan els clients per la botiga i millorar l’organització dels espais, i un expenedor de tiquets permet separar les cues de les comandes de rams personalitzats.

L’Ajuntament creu que aquesta iniciativa impactarà en les 164 botigues de l’entorn, arribant a un milió de persones. Si els resultats de la prova són satisfactoris es podrà implementar a altres districtes de la ciutat.