ERO moovie cars

L’empresa de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) Moove Cars ha presentat un expedient de regulació d’ocupació (ERO) aquest dilluns. És el primer que arriba a mans del Departament de Territori després que Uber i Cabify van anunciar que deixaven Barcelona.

Segons han informat fonts del departament, es tracta d’un expedient de suspensió de contractes a Barcelona que afecta 730 treballadors. Tècnicament, aquest tipus d’ERO implica l’acomiadament temporal a causa d’una situació concreta de l’empresa. En cas de no ser així, els contractes s’haurien d’extingir i no pas suspendre.

A través d’un comunicat, Moove Cars ha criticat que les mesures de la Generalitat amb el decret llei aprovat són “discriminatòries i desproporcionades” i fan “inviable” el seu servei. Per això, justifiquen que han d'”acomiadar” els 730 conductors que operen per a l’empresa a Barcelona.

La setmana passada altres empreses del sector dels VTC, com Vector, van iniciar els tràmits per fer un ERO, coincidint amb l’entrada en vigor del decret que regula l’activitat dels VTC.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Què diu el nou decret dels VTC que ha aprovat la Generalitat?” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/decret-regulacio-vtc-generalitat-conflicte-taxi/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

La normativa obliga a reservar el servei amb 15 minuts d’antelació, restringeix la geolocalització i estacionar al carrer. Unes mesures que ja van ser molt criticades per les empreses i treballadors del sector, que van acusar la Generalitat de cedir al “xantatge” dels taxistes.

Sobre la restricció en la geolocalització, Moove Cars ha retret al govern català que la normativa no s’apliqui a les aplicacions mòbils que existeixen per al sector del taxi. Unf et que posa els propietaris de llicències VTC en una situació de “desavantatge i de competència deslleial”.