Cop de taula de la patronal de les VTC Unauto contra el decret de regulació d’aquestes llicències publicat aquest dijous. El president a Catalunya de la patronal, Josep Maria Goñi, ha fet una compareixença acompanyat del màxim responsable d’Unauto, Eduardo Martín.

Goñi ha fet un repàs de les reunions que van mantenir amb alts càrrecs de Territori abans de l’aprovació del decret. Segons ha afirmat, els responsables del departament els van convidar a seguir treballant de forma irregular i els van dir, literalment que “totes les sancions anirien a un calaix i no es tramitarien per part de la Direcció General de Transport”. Ells, diuen, s’hi van negar. Goñi s’ha preguntat “quant de temps haurien tardat els taxistes a adonar-se’n”.

Demanen la dimissió de Calvet

El primer dia que Uber i Cabify han deixat d’operar a la ciutat, tots dos han acusat el conseller de Territori, Damià Calvet, de ser responsable d’enviar a l’atur 3.500 famílies. Diuen que és l’ERO més gran que hi ha hagut mai a Catalunya. Acusen Calvet de mentir i de posar en risc l’estabilitat de la Generalitat. Creuen que ha cedit al xantatge del taxi, que ha fet servir la violència i ha “segrestat Barcelona” i afirmen que el decret “ha expulsat a la ciutat del segle XXI”. Per això n’han demanat la dimissió i han reclamat al president de la Generalitat, Quim Torra, que recuperi el servei dels VTC a Catalunya. Han anunciat que la propera setmana anunciaran possibles accions legals contra el decret.

Un ERO que afectarà 3.500 persones

Segons Unauto, el sector ja ha presentat tres expedients de regulació d’ocupació: un que afecta 1.000 persones; un altre, 750, i el tercer, que deixarà a l’atur 330 persones. Els màxims responsables de la patronal també s’han defensat de les acusacions que els fan des del sector del taxi i afirmen que ells respecten el conveni col·lectiu, signat pels mateixos taxistes. Neguen pagar els impostos fora del país i asseguren que abonen entre vuit i 14 vegades més a la hisenda pública que els taxistes.

Calvet nega les acusacions

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha lamentat les declaracions del president de la patronal Unauto i ha negat que els oferissin la possibilitat de seguir operant de forma irregular. Calvet diu que els van explicar que el decret, com la resta de normatives, tindria un procés “d’adaptació natural”.

El conseller també ha lamentat que Uber i Cabify hagin decidit marxar de Barcelona, però afirma que “hi ha vida més enllà” d’aquestes dues aplicacions. Per això ha explicat que la Generalitat estudiarà tots els mecanismes possibles per recuperar les llicències de VTC i que les puguin fer servir empreses que si que vulguin treballar a Catalunya.