El barri de la Dreta de l’Eixample molt comerç de proximitat. Amb l’urbanisme tàctic que ha implementat l’Ajuntament perquè els vianants guanyin espai durant la pandèmia de covid-19, el barri ha perdut zones d’aparcament, tant de zona verda com blava, i també s’han reduït les zones de càrrega i descàrrega.

La queixa sobre les dificultats que suposa ara mateix duu a terme l’abastiment de les botigues i restaurants és una queixa que comparteixen els comerciants del carrer de Rocafort i que alguns experts han alertat que es tracta d’una actuació provisional derivada de la situació sanitària.

Infraccions per entregar mercaderies

Els comerciants de la Dreta de l’Eixample alerten de les dificultats que tenen per rebre les mercaderies, amb la disminució de zones de càrrega i descàrrega. Demanen solucions de manera urgent, perquè obliga els transportistes a fer infraccions i en alguns casos els han incrementat el cost del repartiment.

10 zones més de càrrega i descàrrega

Els comerciants asseguren que així no es pot treballar i que com a mínim necessiten una desena més de zones de càrrega i descàrrega i passar de les 43 actuals a com a mínim una cinquantena. Malgrat que el districte de l’Eixample els va donar la raó en el plenari del juliol passat, es queixen que encara ni han normalitzat l’horari ni han generat més espais.

La proposta del doble ús

Segons els regidor del districte, Jordí Martí, la solució passa perquè alguns espais reservats per a vianants tinguin un doble ús en espais i horaris molt concrets perquè es pugui fer el repartiment.

En relació amb aquesta problemàtica, també estan treballant en un nou model que reguli la distribució de l’última milla, fruit del comerç per internet, que ha multiplicat el nombre de vehicles de repartiment.