El sector del llibre va començar l’any amb bones expectatives, però el coronavirus les va diluir. El mes d’abril és l’època que acostuma a ser més forta pel que fa a vendes, però la cancel·lació de Sant Jordi les va fer caure en picat. Segons dades de Librired, van disminuir un 91, 9 %. Tot i això, el sector remunta. Aquest mes de juny s’han venut un 27, 4 % més de llibres que el 2019 i la tendència continua a l’alça. El juliol, un mes on tradicionalment no es ven gaire, les xifres han augmentat un 39,4 %.

“Quan el llibre és el protagonista la gent respon”

El president de la Setmana del Llibre en Català, Joan Carles Girbés, apunta que aquest increment es deu a diferents actes que s’han organitzat per revitalitzar el sector. Considera que la celebració del dia del llibre i de la rosa, el 23 de juliol, va donar un impuls important a les vendes i afegeix: “Quan el llibre és el protagonista la gent respon”.

Aquest és el paper que també ha de tenir la Setmana del Llibre: “És la Setmana del Llibre més important de la història. És un altre punt d’inflexió que vol intentar pujar les vendes en un any molt complicat i que continuarà sent molt complicat”.

Prop de 400 activitats i més de 200 expositors

Girbés afirma que sempre van tenir clar que celebrarien aquesta fira, que s’ha traslladat al Moll de la Fusta. Hi ha editorials amb tot tipus de novetats literàries i també trobades amb autors. Aquest dissabte s’han celebrat xerrades, per exemple, amb Carlota Gurt i Rafel Nadal han parlat dels seus llibres, ‘Cavalcarem tota la nit’ i ‘Mar d’estiu’. També s’han organitzat signatures de llibres amb autors com Liliana Arroyo, Jaume Funes o Albert Pla.

La Setmana del Llibre en Català no s’oblida dels petits de la casa. La canalla pot endinsar-se enmig d’oferta literària infantil i juvenil i pot participar en activitats com diversos contacontes.