(ACN) Després de l’èxit del concert pilot de Love of Lesbian i amb el sector de la música en viu explorant vies per celebrar concerts i festivals d’estiu sense distàncies, una empresa emergent catalana ofereix una solució tecnològica per facilitar-ho. La seva app, Tiketblok, és una intermediària entre espectadors i esdeveniments que acredita la identitat dels assistents i està “preparada” per connectar-se amb certificadors oficials que verifiquin si l’usuari ha passat una prova d’antígens o si està vacunat de la covid-19. L’eina ja s’ha ofert a festivals i s’estan fent proves.

gent concert Love of Lesbian mascaretes
Assistents al concert de Love of Lesbian al Palau Sant Jordi

“Ja tenim acords amb certificadores mundials, que certifiquen ‘covid-free’ per a altres països i que ho estan fent també per a companyies aèries”, detalla Xavi Manresa, portaveu de l’empresa, i afegeix que “si la Generalitat vol fer la seva base de dades amb aquesta informació”, l’aplicació s’hi podrà connectar. A la pràctica, l’espectador només hauria de dur el seu dispositiu per accedir al recinte i obrir l’aplicació al control d’accessos.

Converses amb festivals i proves en marxa

Manresa diu que aquesta és la via “per reactivar l’economia aquest estiu”, i avança que ja estan parlant amb “molts festivals” per oferir-los aquesta “solució”. I va més enllà: “Hem fet proves, però ara estem parlant ja de fer una prova més pública, probablement en breu”.

concert love of lesbian
Control de temperatura al concert de Love of Lesbian

Ara bé, el portaveu de Tiketblok creu que al marge de la utilitat de la seva eina els tests d’antígens massius a càrrec dels organitzadors dels esdeveniments “no són viables econòmicament”. A parer seu, la via ha de ser una altra; “El gran secret” de la represa de concerts i actes massius en general serà, diu, la via dels tests a farmàcia, a baix preu per a l’usuari o directament pagats per l’Administració.

L’empresa catalana Tiketblok, que actualment compta amb 3.000 usuaris, va néixer fa tres anys per simplificar el control d’accessos als grans esdeveniments i contribuir a reduir el mercat de revenda d’entrades. Ara, però, l’empresa li ha donat una nova funcionalitat, per adaptar-se al context de crisi sanitària.