L’Iker Montero és actor i viu a Barcelona. A ple confinament de març va animar-se a obrir un compte a la xarxa social TikTok i ara, mesos més tard, ja té 1,2 milions de seguidors. “Vaig penjar un vídeo i veia que, de 1.000 en 1.000, anaven augmentant els seguidors. No m’ho creia”, subratlla.

La Maria Nicolau va passar per un procés semblant. Ella és cuinera i amb l’arribada del confinament domiciliari va haver d’abaixar la persiana del seu restaurant. La Maria va seguir cuinant des de casa, i ho va fer compartint totes les seves receptes a Twitter. Ràpidament molts internautes van interessar-se pels seus continguts i el seus seguidors van augmentar exponencialment. “Em dedicava a compartir la cuina més senzilla i quotidiana, això és el que va agradar a la gent”, explica.

De “hobby” a eina laboral

L’Iker admet que al principi ho feia més aviat per diversió. “Vaig veure que a la gent li agradava, i això m’animava a seguir publicant contingut”, diu. Després d’adonar-se que, dia rere dia, els seu nombre de seguidors seguia augmentant va plantejar-se que podria convertir-ho en “una eina laboral”.

Ara hi ha gent que ve al teatre a veure’m perquè m’han descobert a les xarxes
Iker Montero, actor

El cas de la Maria és semblant. Explica que arran de la seva popularitat a Twitter ara hi ha clients que s’apropen fins al seu restaurant per provar alguns dels plats que ensenya en els seus vídeos.

Stay Homas o Patri Jordan, exemples a gran escala

Gairebé podríem assegurar que els Stay Homas van convertir-se en la banda sonora del confinament. El tres músics que formen el grup van animar-se a publicar a Instagram cançons des del balcó de casa, unes publicacions que van assolir milers de visualitzacions en pocs dies.

En l’àmbit de l’esport també va haver-hi cares que van fer-se conegudes. Patri Jordan, una “influencer” gironina, va ser una d’elles. Amb ganes d’animar els seus seguidors a mantenir-se en forma també des de casa, Jordan publicava amb molta freqüència rutines esportives a YouTube.