El 116 fa dies que acapara titulars. És el Bus del Barri que l’Ajuntament ha fet desaparèixer de Google Maps per evitar que els turistes el col·lapsin per anar al Parc Güell. L’estratègia és pionera i ha tingut ressò en mitjans internacionals, però aquesta no és l’única línia monopolitzada pels turistes. En les línies de bus que passen per la Barceloneta per enllaçar la ciutat amb la platja, els veïns també tenen queixes: “Estem desesperats, nosaltres també tenim saturació”, ha explicat Carme Piera, presidenta de l’Associació de Veïns de la Barceloneta, en una entrevista al ‘bàsics’. Són les línies 9, 47, V15, V17, V19, D20 i H14.

“Ja hi ha busos que no poden ni obrir les portes”

Segons ella, la situació és límit perquè, tot i que no ha arribat l’estiu, “ja hi ha busos que no poden ni obrir les portes per recollir passatge i això fa que els veïns, per exemple, arribem tard a la feina”. A això s’hi sumen les obres al passeig de Joan de Borbó per la implementació d’un carril bici en calçada, que “provoquen que els busos triguin més de 15 minuts a sortir de la Barceloneta i arribar al pla de Palau”. L’associació de veïns exigeix més freqüència de les línies que circulen per la Barceloneta i també l’ampliació del recorregut del bus 120 perquè s’endinsi a l’interior del barri.

A l’entorn del Parc Güell, els veïns exigeixen “altres solucions de millora”

Pel que fa a la desaparició del bus 116 de Google Maps, els veïns de la zona recorden que l’estratègia ha d’anar acompanyada d’“altres solucions de millora per garantir l’accessibilitat a tots els usuaris” als barris de l’entorn del Parc Güell. En els darrers dies, els busos que circulen per la zona han augmentat el nombre d’usuaris però la situació, ha remarcat Maria Solanas, de l’Associació de Veïns Sanllehy – la Salut – Park Güell i de la plataforma veïnal Recuperem la Salut, no és nova: “El col·lapse ja fa anys que dura en busos com el V19 i el 24”.