Després de l’eliminació del Bus del Barri 116 de Google Maps, que ja no apareix com a ruta suggerida per anar fins al Parc Güell, ara molts turistes utilitzen dues altres línies que tenen parada a tocar del parc: la 24 i la V19. El resultat és que ara aquests vehicles estan molt més congestionats.

Tot i que el problema ve de fa temps, ha empitjorat les darreres setmanes, ja que molts turistes agafaven el bus 116. Ara, el 24 i el V19 són les opcions més ràpides en transport públic per arribar-hi, sense haver de fer una part del trajecte a peu.

Una freqüència de pas insuficient

El 24 i el V19 tenen una alta freqüència de pas, precisament perquè són dues línies molt utilitzades però no és suficient per evitar que els busos estiguin col·lapsats de gent. El 24 surt des de plaça Catalunya i passa cada sis minuts, però sovint ja va ple des de la parada que hi ha a passeig de Gràcia amb l’avinguda Diagonal. La freqüència de pas del V19 és cada set minuts, des de la Barceloneta.

“Les tensions acabaran en violència física”

El veïnat està fart de la situació i es queixa que els busos sempre van plens de turistes. Això fa que moltes vegades no puguin entrar a l’autobús. El Consell Veïnal del Turó de la Rovira ha emès un comunicat a través de la plataforma X per denunciar que “no és la retirada del 116 de Google Maps el que ha saturat encara més les línies 24 i V19, sinó l’allau de turistes, que any rere any augmenta”. També inclouen el 119, un bus de barri, a la llista de línies afectades.

Els afectats remarquen que no s’hi cap als autobusos, i que els turistes no paguen el tiquet ni respecten els seients reservats. Al final s’acaben desenvolupant tensions entre els conductors, els residents i els turistes que “en cas de no prendre mesures, acabaran en violència física”, assegura el consell.

Al document, els veïns assenyalen com a responsables directes Laia Bonet, presidenta de TMB, i l’alcalde Jaume Collboni, president de l’AMB. Els demanen accions urgents com implantar personal d’informació a les línies estressades, augmentar la freqüència i revisar el recorregut prioritzant les necessitats del veïnat, entre d’altres.