En marxa les obres del carril bici bidireccional al passeig de Joan de Borbó. La nova infraestructura de la Barceloneta estarà situada a la calçada, a tocar de la vorera de la banda mar. Aquesta ubicació no acaba de convèncer l’Associació de Veïns de la Barceloneta. Els treballs, que duraran fins al juny, han començat al parterre central entre els carrers de Ginebra i de la Maquinista. L’actuació té un cost d’1.144.003 euros i és un dels projectes presentats i escollits pels ciutadans en els pressupostos participatius.

AV Barceloneta: “Hi haurà més aglomeració de cotxes”

En el recorregut del nou carril bici hi ha dues parades de bus amb plataforma, on els ciclistes hauran de cedir la prioritat als vianants en el moment de pujar a l’autobús i baixar-ne. Precisament aquest fet, afegit a la pèrdua d’un carril de la calçada, és el que no acaba d’agradar a l’Associació de Veïns de la Barceloneta.

La Carme Tomàs explica que estan en contra del carril bici a la calçada perquè “la vorera de la banda mar ja està plena de ciclistes que el fan servir contínuament i no calia posar-lo a la calçada”. Tomàs creu que el nou carril bici representa limitar els accessos al barri i això comportarà “més aglomeració de cotxes”.

Carril bici bidireccional i a la calçada

El carril bici tindrà una amplada de 3,5 metres, serà bidireccional i estarà situat a la calçada, al costat de la vorera de la banda del port. Aquest tram connectarà la ciutat amb la façana marítima amb un nou eix pedalable que enllaçarà amb els futurs carrils bici de la via Laietana i del passeig de Picasso. Se situarà entre els carrers de Ginebra i de l’Escar.

Les obres es faran per fases. La primera va del carrer de la Maquinista al carrer de Pepe Rubianes i la segona, de Pepe Rubianes al carrer de l’Escar.

Reorganització del carrer

Una vegada el nou carril bici estigui operatiu hi haurà canvis al passeig en relació amb l’actual ordenació de carrils. En direcció cap al mar hi haurà un carril bici bidireccional, un carril bus i un de circulació. En sentit contrari, cap a la ciutat, al tram entre Escar i Pepe Rubianes hi haurà un cordó de serveis, un carril bus i un de circulació, i al tram comprès entre Pepe Rubianes i Ginebra, un carril bus i dos carrils de circulació. Segons fonts municipals, la intenció és alliberar el passeig més proper al port del pas de bicicletes i evitar conflictes de convivència amb els vianants.

Afectacions de la mobilitat per les obres

Està previst que els treballs s’acabin al juny, però mentre durin comportarà afectacions a la calçada que, de manera general, reduiran el nombre de carrils de circulació. Depenent de cada moment del treballs quedarà un carril en sentit plaça del Mar i un o dos cap al centre de la ciutat.

Després de fer les demolicions que calgui a la calçada i les illetes, el carrer s’asfaltarà i es col·locaran les peces separadores del carril bici. En aquest cas la previsió és fer-ho a mitjans de maig. Alguns d’aquests treballs s’hauran de fer en cap de setmana o en horari nocturn. Fonts municipals han informat que es prendran les mesures necessàries per minimitzar les molèsties als veïns.