L’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquesta setmana una campanya contra la violència masclista i, en aquesta ocasió, el focus s’ha posat en els homes. Quines campanyes han empès altres ciutats de l’estat espanyol i a escala mundial? Al ‘bàsics‘ n’hem fet un recull.

“Madrid feminista”

L’Ajuntament de Madrid ha impulsat aquest any la campanya “Madrid feminista”, coincidint amb el 8-M, el Dia de la Dona. En aquest cas, es tracta de sis cartells en els quals apareix una mà acompanyada de diverses frases: “No serà la sort”, “No servirà esperar”, “No servirà demanar permís”, “No serà la força”, “No serà l’obediència”, sinó que “Serà el feminisme”.

Pits inflables a Londres per trencar l’estigma de donar el pit en públic

L’empresa Elvie ha sorprès els londinencs aquest any instal·lant cinc pits inflables al terrat de diversos edificis de la capital del Regne Unit. Ho han fet coincidint amb el Dia de la Mare, tot i que l’objectiu de la campanya és combatre l’estigma que hi ha en aquesta ciutat a l’hora de donar el pit al carrer.

Elvie denuncia que el Regne Unit és un dels països amb la mitjana més baixa de donar el pit en públic.

Fotomatons contra la violència masclista a Berlín

Els fotomatons són una icona de Berlín. Precisament per això, l’any 2017 es va iniciar una campanya contra la violència masclista en aquesta ciutat amb aquest objecte com a protagonista.

En un primer moment res no sembla indicar que aquests fotomatons sigui diferents dels de la resta de la ciutat. La sorpresa dels ciutadans arriba en el moment en el qual recullen les fotografies: en una de les quatre imatges hi ha hematomes dibuixats al rostre de les persones retratades.

La campanya denuncia que una de quatre dones a Alemanya pateix o ha patit violència de gènere.

“Busca Wally”… o les dones

Mentrestant, a Egipte, la secció de l’ONU per a la igualtat de gènere va empènyer una campanya anomenada “Troba-la”. De la mateixa manera que en el tradicional joc de “Busca Wally”, en aquest cas les Nacions Unides proposaven el repte de trobar en diverses imatges les dones en llocs de treball com ara empreses científiques, tecnològiques o de la política.

Aquesta campanya tenia la intenció de denunciar que tan sols el 23% del mercat laboral a Egipte estava format per les dones, una de les xifres més baixes del món.