Un de cada cinc menors de 17 anys és víctima d’abús sexual a l’estat espanyol i un 60 % d’aquestes víctimes no reben cap tipus d’ajuda. Són les dades que ha fet públiques la Fundació Vicki Bernadet, coincidint amb el Dia Mundial per a la Prevenció contra l’Abús Sexual Infantil. L’entitat ha demanat més consciencia social per lluitar contra aquesta problemàtica. Per aconseguir que la societat hi empatitzi, la fundació i l’agència de comunicació Ogilvy han creat un anunci de sensibilització.

L’abús sexual, una xacra social

Durant el primer semestre del 2019, la Fundació Vicki Bernadet ha rebut més de 750 sol·licituds d’ajuda per abús infantil a Espanya. Des de l’entitat asseguren que si es manté el nivell de creixement, a finals d’any es podrien superar les demandes del 2018, quan la fundació en va registrar 1.139.

Vicki Bernadet, fundadora de l’entitat, ha atribuït aquest repunt a la repercussió mediàtica d’alguns casos: “La normalització provoca un empoderament de les persones que han patit abús sexual infantil, que veuen que no estan soles i se senten més forts per declarar-se víctimes”. Tot i això, un 60 % de les persones que pateixen aquest tipus de violència no reben cap ajuda perquè, en molts casos, encara és un tabú.

Campanya de sensibilització

La Fundació Vicki Bernadet i l’agència de comunicació Ogilvy han creat una campanya publicitària. Té un objectiu doble: trencar amb el silenci que hi ha entorn dels abusos infantils i recaptar fons per continuar amb la tasca que fan  des de l’entitat. L’espot intenta arribar a l’espectador amb imatges en què es veuen adults salvant menors en situacions límit i una veu en off diu: “Salvar un nen quan està en perill és una cosa que portem dins. Què hauriem de fer perquè ens ajudis? Un de cada cinc menors pateix algun tipus d’abús sexual”. L’anunci anima a col·laborar econòmicament amb la fundació.