L’Ajuntament de Barcelona ha presentat una campanya de comunicació contra la violència masclista i, en aquesta ocasió, el focus s’ha posat en els homes. Sota el lema “El present és feminista” s’han elaborat tres vídeos en què s’interpel·la els homes perquè agafin un rol actiu i s’atreveixin a trencar les complicitats masculines i dir el que pensen de la violència masclista.

Amb motiu de la commemoració del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, que se celebra cada 25 de novembre, el consistori engega una nova campanya per lluitar contra totes les formes de violència contra les dones. L’any passat, el lema va ser “El futur no és masclista” i per primer cop els nois joves van ser-ne els protagonistes i, aquest novembre, la idea és anar una mica més enllà i l’accent es posa en el conjunt dels homes.

Proposta transversal i multimèdia

La campanya se sustenta en els tres vídeos, de ficció, obra de Bàrbara Farré, guanyadora d’un premi Gaudí pel curtmetratge ‘La última virgen’. En els tres exemples es pot veure com davant d’una situació de violència masclista exercida per un home, un altre home del seu entorn s’atreveix a plantar-li cara de forma contundent. Les situacions que es recreen són quotidianes i pretenen que l’espectador se senti reflectit i reaccioni també quan es trobi en situacions similars.

Els audiovisuals es difondran per televisió, cinema i a les xarxes socials. La campanya serà multimèdia i també tindria presència en imatge gràfica a la ciutat. Tots aquests materials es podran trobar al web municipal.

Més polítiques per una Barcelona lliure de violències masclistes

Durant la presentació d’aquesta campanya, el consistori també ha explicat les mesures que vol impulsar per aconseguir una ciutat lliure de violències masclistes, com un servei telefònic d’urgències de 24 hores o un estand mòbil per actuar en diferents zones d’oci de la ciutat.