A les portes de Nadal la cartellera del cinema hauria d’estar plena de grans estrenes familiars, però en un any de coronavirus tot just ara comencen a treure el cap els grans títols comercials. Tot i això, les sales de cinema estan plenes de films per a tots els gustos. Us fem tres propostes per a aquest cap de setmana.

‘Wonder Woman 1984’

Patty Jenkins, 2020

Som al 1984 i Wonder Woman, que no ha envellit gens ni mica des de la I Guerra Mundial, s’ha d’enfrontar a un malvat empresari i a una antiga amiga seva, que ha adquirit poders felins. La segona entrega de l’heroïna de DC es podrà veure als cinemes de tot l’estat, a diferència dels Estats Units, on també s’estrenarà a HBO MAX per les restriccions d’aforament a les sales. L’actriu israeliana Gal Gadot recupera el personatge que l’ha feta famosa i que ha donat alguns dels millors moments a la factoria de còmics i cinema rival de Marvel, i ho fa en un títol que recupera l’estètica i el moment històric dels anys 80.

‘El incoveniente’

Bernabé Rico, 2020

La Sara vol comprar la casa de la seva vida: espaiosa, amb molta llum, ben situada i a un preu immillorable. El problema és que ve amb una octogenària que té dret a viure-hi fins que es mori. Així comença aquesta comèdia amb què el cineasta Bernabé Rico debuta en el llargmetratge. Les actrius Juana Acosta i Kiti Manver interpreten els papers principals, acompanyades de Carlos Areces, Daniel Grao i José Sacristán. El resultat és un film amable i amb detalls d’humor negre que es va endur el premi a la millor actriu i el premi del públic al Festival de Màlaga.

‘Host’

Rob Savage, 2020

Una colla d’amics decideixen fer una sessió d’espiritisme per passar una nit divertida enmig del confinament. Però com que el coronavirus no ens deixava acostar-nos els uns als altres, ho faran a través d’una videotrucada amb Zoom. Aquest és el punt de partida de ‘Host’, un dels títols més estimulants del cinema de terror d’enguany. Aprofitant les circumstàncies de la pandèmia, el cineasta Rob Savage reuneix un grup d’intèrprets que es graven amb les seves càmeres web i planteja un film que juga amb les possibilitats visuals i narratives de les xarxes socials, que dura menys d’una hora i que ha causat sensació a internet. El seu èxit en línia la va dur a presentar-se al Festival de Sitges, on els crits de terror ressonaven a tota la sala, i ara als cinemes.