La plataforma Salvem l’Arbreda ja ha convocat veïns i entitats dimarts vinent per plantejar mobilitzacions i reivindicar que l’espai logístic de les obres de l’L8 no es faci a un terç del Parc de Joan Miró. No serà la primera protesta, però aquest cop arriba després d’una reunió aquest dimecres amb l’Ajuntament en què, afirmen, els van presentar el parc com a la ubicació que menys impacte acústic i de contaminació podia generar al veïnat.

Per tant, els veïns consideren que la decisió està pràcticament presa. Per la seva banda, segons han explicat a betevé fonts municipals, l’Ajuntament encara estan estudiant, juntament amb la Generalitat, totes les possibilitats, entre les quals hi ha el Parc de Joan Miró, per trobar la que menys impacte tingui.

Posen en dubte l’estudi sobre l’impacte

La plataforma Salvem l’Arbreda defensa que aquest lloc ideal no és el Parc de Joan Miró i que a l’estudi hi falta informació important a l’hora de fer el recompte de veïns de la zona. “No han tingut en compte que hi ha un miler d’alumnes a l’Institut Ernest Lluch i que dins el parc hi ha una biblioteca amb molts usuaris. Han de comptar com veïns”, afirma la Marta de Miguel, de la plataforma.

Reclamen, en canvi, que a les altres dues opcions que han proposat hi ha menys veïnat. Parlen de la zona dels carrers de Diputació amb Tarragona, i de la Fira de Barcelona. “En cas de contaminació i soroll com les que hi haurà, encara es fa més necessari tenir un espai tranquil i d’arbres“, afegeix en Xavier Riu, de la mateixa plataforma. En aquest sentit, des de l’Ajuntament s’assegura que, en el cas de l’arbrat, també s’estan analitzant les diferents opcions, amb l’objectiu de salvar el màxim nombre d’exemplars d’arbres. Els primers informes de la Generalitat suposaven una tala de 137 arbres.

parc joan miro

Unes obres a punt de començar

En tot cas, el desenllaç del conflicte no hauria de trigar a conèixer-se ja que la Generalitat preveu començar els treballs aquesta tardor. La tuneladora s’obrirà camí des de la plaça d’Espanya fins a Gràcia, passant per l’Hospital Clínic i la plaça de Francesc Macià. Així s’uniran les línies del Vallès Occidental amb les del Baix Llobregat. La previsió és que les obres s’allarguin uns cinc anys.