parc joan miró

Preservar el Parc de Joan Miró durant les obres de l’L8 “és una qüestió de prioritats i de voluntat política”. Així ho asseguren des de l’entitat Salvem el Parc de Joan Miró, després que la Generalitat assegurés aquest dimarts que veia “molt difícil” reduir l’impacte dels treballs sobre l’espai. Els veïns, en canvi, afirmen que hi ha alternatives.

Xavier Riu, portaveu de l’associació, denuncia “opacitat” per part de les administracions implicades. Assegura que quan se’ls van explicar les afectacions de mobilitat que tindrien les obres, l’Ajuntament i la Generalitat no van ser transparents a l’hora de detallar l’impacte dels treballs.

Quines alternatives proposen?

Els veïns insisteixen que hi ha opcions que no s’han estudiat i critiquen que s’hagi “tirat pel camí fàcil”. Proposen, per exemple, fer passar els camions que haurien de treballar durant les obres pel carrer de Tarragona o pel tram final del carrer de la Diputació. Creuen que aquesta solució “tindria menys impacte”.

Afegeix que, per fer la reforma del Mercat de Sant Antoni, la ronda de Sant Antoni va estar tallada durant 10 anys i per tant, creuen que en el cas del Parc de Joan Miró, també es poden “explorar altres carrers i alternatives”. Ara bé, Riu retreu que “no els pertoca” a ells aportar solucions i que això ho han de fer la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona.

Sigui com sigui, ja han anunciat que seguiran pressionant. D’aquí a una setmana, dimecres que ve, es manifestaran.

Un any i mig per negociar solucions

L’obra s’ha de licitar aquest estiu, i aleshores se’n començarà a preparar el terreny, però es calcula que encara es trigarà entre un any i mig i dos a començar a perforar el túnel ferroviari. És per aquest motiu que la Generalitat assegura que hi ha temps per a qualsevol canvi. La tuneladora començarà a treballar abans de l’estiu del 2025 i avançarà de mitjana entre 15 i 20 metres al dia.

Per això, es calcula que l’afectació màxima al Parc de Joan Miró serà d’un any, entre la primavera del 2025 i la del 2026, i progressivament anirà baixant l’impacte.