L’inici de les obres per implantar la superilla de l’Eixample es viu de forma diferent entre comerciants i veïnat. El que per a uns és una font de problemes logístics i de possibles pèrdues, per a l’AV Esquerra de l’Eixample és una transformació que il·lusiona i que millorarà la qualitat de vida de les persones que hi viuen.

“Vivim amb il·lusió que per fi ens atrevim a fer obres d’aquesta envergadura”

D’una banda, l’AV Esquerra de l’Eixample celebra l’inici de les obres de la superilla. “Fa 20 anys que hi ha gent que fa moltes coses per treure els cotxes del Consell de Cent i tenir un espai pacificat”, assegura Xavier Rius, vocal d’urbanisme de l’entitat.

Volem que l’Eixample deixi de ser una xarxa d’autopistes, hi viu molta gent que ha de respirar la contaminació
Xavier Rius, AV Esquerra de l’Eixample

Considera que s’ha de limitar l’accés del cotxe al centre de la ciutat. “Perquè els infants puguin moure’s pel barri amb més autonomia, no sempre de la maneta del pare i la mare, i per tenir espais de trobada, que no en tenim perquè l’Eixample té un densitat brutal”, afegeix.

“Mentre durin les obres, baixaran les vendes”

Més enllà de tots aquests aspectes, els comerços de la zona veuen amb preocupació l’arribada de les màquines. Sobretot, temen pèrdues econòmiques. “Mentre durin les obres, baixaran les vendes”, afirma Xavi Llobet, president de CorEixample. Posen d’exemple altres grans obres a la ciutat, com les de la tuneladora del metro, per argumentar que alguns clients poden marxar a altres llocs a fer les compres.

Una gran part de la clientela ve de fora del barri. Tot el que dificulti l’accés als nostres comerços, dificulta les vendes
Xavi Llobet, president de CorEixample

Defensa la necessitat del cotxe privat per accedir a les botigues. “En el moment en què es fan obres, la gent no passa per aquests carrers. No vol dir que després no millorin les vendes, però mentre durin les obres, perdrem vendes. Perdem visibilitat i la mobilitat fàcil fins als nostres comerços“. També qüestionen els itineraris “en tetris” que s’haurà de fer a la superilla i la convivència entre bicicletes, patinets i vianants en la plataforma única.