Durant quatre dies l’estació de metro de Verneda ha quedat paralitzada pels treballs que s’han fet a l’interior. Els operaris n’han extret prop de 900 metres quadrats de fibrociment amb amiant del sostre de les vies. Aquest dimarts, però, els trens han tornat a circular amb la coberta de les vies despullada d’aquestes planxes d’amiant. Segons el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, “s’han fet mesures ambientals abans i després de l’actuació i estan correctes i per tant l’hem obert amb normalitat al servei”.

A les cinc de la matinada la Línia 2 ha recuperat la seva normalitat. Des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) expliquen que s’han fet analítiques mediambientals i asseguren que l’aire no està contaminat i que per tant, és del tot segur moure’s per l’estació.

La primera gran actuació contra l’amiant

Aquesta ha estat la primera gran actuació per retirar amiant de la xarxa de metro. L’estació va tancar aquest divendres, 19 d’abril, i les intervencions s’han fet aquests dies de Setmana Santa per la baixa mobilitat urbana i per tal d’afectar al mínim possible els usuaris.

Enric Cañas explica que s’hauran de fer petites reparacions al sostre de les vies i que es faran a la nit, l’únic moment on els operaris poden treballar, però que en cap cas s’haurà de tornar a paralitzar l’estació.

Segona reparació en menys d’un any

No és el primer cop que s’actua a l’estació de Verneda. A finals del mes de novembre ja es va intervenir per reparar el sostre d’uralita de la parada de metro. En aquella ocasió TMB va encapsular les planxes de fibrociment per evitar el despreniment de fibres en cas de manipulació de les planxes.

La retirada de l’amiant de la Verneda és una de les moltes actuacions que TMB està duent a terme per fer front a la crisi d’amiant del metro. Comissions Obreres afirmava que hi havia 44 treballadors del metro afectats per l’amiant a inicis del mes d’abril però TMB ho rebaixava en menys de la meitat.