Un total de 150 piscines de tot Catalunya participen aquest 2020 en el tradicional “Mulla’t per l’esclerosi múltiple”, l’acció que vol conscienciar i recollir fons per lluitar contra aquesta malaltia. És una edició atípica per les mesures de distància i seguretat que cal implementar per evitar el contagi del coronavirus i pel nombre de piscines participants, lluny de les 650 que hi van col·laborar l’any passat. Per aquest motiu, des de la Fundació Esclerosi Múltiple s’ha volgut apostar decididament per una campanya centrada en les xarxes socials.
El videoclip de Gertrudis
Sota l’etiqueta #MullatPerqueSoniMillor, el grup de música Gertrudis ha anat afinant el seu videoclip, que, en un primer moment, “sona de manera cacofònica i sense cap harmonia” i es compara amb el que suposa conviure amb els símptomes de l’esclerosi múltiple. Aquests dies i després de recaptar més de 126.000 €, finalment, la coneguda com “la pitjor cançó de l’estiu” ja es pot escoltar perfectament i ja ha passat a ser la cançó de l’estiu.
Campanya atípica
Amb la dificultat de poder fer un “Mulla’t” presencial multitudinari per les mesures adoptades per evitar el contagi de la covid-19, la fundació ha posat en marxa diferents iniciatives que ha reforçat aquests dies de campanya. En aquest sentit, s’ha multiplicat la possibilitat d’adquirir les clàssiques tovalloles o samarretes de la campanya en línia. En total, s’han posat en marxa 72 campanyes que ja han recaptat més de 31.000 €. Des de la Fundació Esclerosi Múltiple recorden que, “en un moment difícil com l’actual, el teu donatiu ens ajudarà a garantir el manteniment dels serveis de rehabilitació, acompanyament i formació i intermediació laboral per a les persones amb esclerosi múltiple”.