El projecte de connexió de l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat avança amb pas ferm perquè sigui una realitat el 2030. Això, malgrat l’oposició d’una part del veïnat que ha denunciat en diverses ocasions que l’execució del projecte afectarà greument l’espai i suposarà l’eliminació de més d’un centenar d’arbres. A l’altra banda del debat hi ha el Departament de Territori i els responsables dels Ferrocarrils. El director dels FGC, Antoni Segarra, ha reclamat al ‘bàsics’ paciència als veïns perquè en un futur “se’n beneficiaran”. També s’ha disculpat per les molèsties que els causarà l’execució del projecte i ho ha justificat perquè “20 milions de viatges [nous] valen la pena”.

L’L8 com una nova línia de metro

Segarra ha posat en relleu altres aspectes de la connexió de les línies del Vallès i del Baix Llobregat, entre els quals hi ha el fet que els trens “ens permetran donar un servei de metro a una àrea que encara no en té”, com la plaça de Francesc Macià, i una alternativa per arribar a l’Hospital Clínic. Això i l’ampliació de freqüències de pas dels trens faran que l’L8 funcioni com “un metro més”.

L’L8, una aliada del tramvia

Un altre tema de debat pel que fa al transport públic és la connexió del Trambesòs i el Trambaix. El president dels Ferrocarrils s’hi ha mostrat a favor perquè “Barcelona té una necessitat al mig de la ciutat” i aquesta connexió té tot el sentit del món“. Segarra ha argumentat que la unió del TRAM, la connexió de l’L8 i els transports ja existents, com el metro i la xarxa de bus, “crearan una malla que permetrà fer connexions ràpides, eficients, fiables i resilients”.

Bonificacions en hores punta i més trens

El responsable dels FGC ha rebut positivament la proposta de l’ATM de bonificar els usuaris que no viatgin en hores punta. Segarra ha deixat clar que la iniciativa s’hauria de consensuar amb tots els operadors, però en tot cas haurà d’anar acompanyada d’un reforç de la capacitat del servei.