La Xarxa+ està d’enhorabona. L’OTT de les televisions i les ràdios locals catalanes celebra el seu primer aniversari amb més de 60.000 usuaris registrats. Esports, castells, tradicions i cultura popular són els pals de paller d’aquesta plataforma que en el seu primer any ha superat les 500.000 hores de contingut gratuït i que no para de créixer en nombre d’usuaris.

El cap de setmana passat en va sumar 3.000 més, xifra rècord, gràcies a les retransmissions en directe de les rues de Carnaval i de programes esportius com el de la Mitja Marató, coproduït entre betevé i La Xarxa, o el de l’Open Catalunya de Xous, que van seguir 20.000 espectadors.

La plataforma s’ha convertit en l’espai de referència dels continguts de proximitat, combinant el directe i el material a la carta. Des de la seva estrena, La Xarxa+ ha ofert més de 800 esdeveniments en directe i suma prop de 5.300 continguts. “És una garantia de relació directe entre la televisió local i l’usuari“, ha afirmat el conseller delegat de la XAL, Marc Melillas.

Els mitjans locals arriben a un públic més jove amb La Xarxa+

No només és important el quant, també ho és el qui. La plataforma ha aconseguit apropar els continguts d’una trentena de mitjans locals a un públic més jove. Gairebé la meitat dels usuaris han indicat que tenen menys de 30 anys. Un aspecte clau per garantir la continuïtat d’aquests mitjans en el futur.

Segons Melillas, “els públics de 20-30 anys no tenen en la TDT la seva oferta prioritària de consum. Es tracta de, en la mesura que la TDT vagi perdent força, tenir una bona base a partir de la OTT“. El repte de la plataforma per a l’any vinent és consolidar-se i seguir captant públic a través de formats com el pòdcast o el documental.

També és important, ha explicat Melillas, que els mitjans locals incorporin la plataforma en la seva lògica de producció i creació de contingut i que es retroalimentin amb material a les xarxes socials.