Després de passar el dia de Nadal a les fosques i sense aigua, els prop de 500 de veïns de l’Eixample afectats podran tenir un Sant Esteve més tranquil. Els usuaris van començar a recuperar el servei a partir de les 22.40 h de la nit i el subministrament es va restablir totalment a les 23.30 h. Després de l’incident, molts dels veïns estudien ara com reclamar indemnitzacions per les pèrdues.

Endesa ha instal·lat un generador per garantir el subministrament a tots els usuaris afectats. Aquest grup electrogen donarà el servei fins que es pugui reparar l’avaria que afecta el centre de transformació de la companyia elèctrica ubicat al carrer de Consell de Cent amb el carrer d’Aribau.

L’origen de l’avaria seria les aigües freàtiques

L’origen de l’avaria va ser una fuita que va inundar aquest centre de transformació. La instal·lació va quedar completament inservible i els operaris van trigar prop de 17 hores a restablir el servei a través del generador provisional.

La companyia Aigües de Barcelona ha descartat que el problema fos una fuita d’una canonada de les seves instal·lacions. Operaris de l’empresa van treballar durant hores per detectar l’origen de la fuita i apunten que la causa hauria estat a les aigües freàtiques. Una informació que l’Ajuntament de Barcelona, de moment, no ha confirmat.

Assessorament a l’OCU

En tot cas, l’endemà dels fets, molts dels veïns comencen a pensar com gestionar les reclamacions. És el cas de la Rosa i l’Antonio, que volen rebre una compensació econòmica per les pèrdues i les molèsties ocasionades. Ara bé, com aquest dimarts és Sant Esteve i, per tant, un dia festiu, els afectats no podran fer cap gestió fins aquest dimecres.

De moment, el que sí han pogut fer és fotografies del frigorífic i del congelador per documentar les pèrdues. La Rosa ha assegurat que la seva intenció és presentar una reclamació individual i que trucarà a l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) per rebre assessorament.