La companyia elèctrica Endesa ha posat en marxa un mapa en què es geolocalitzen els talls de llum programats per manteniment i les avaries a la xarxa elèctrica. La companyia informa dels motius de la incidència, el nombre de clients afectats i la data de solució prevista gairebé en temps real —només amb cinc minuts de diferència. Aquesta eina és capaç de geolocalitzar qualsevol interrupció d’energia en qualsevol punt de Catalunya.

Ja fa un mes que el mapa està operatiu al web d’Endesa. La idea és que sigui una eina a l’abast de qualsevol client connectat a la xarxa elèctrica d’Endesa. D’aquesta manera, quan detecti que hi ha un tall de subministrament, pot comprovar si realment està afectat i quan està previst que es restableixi el servei. Carles Lafoz, director d’Operació Nord Iberia a Endesa Distribució, explica que aquest mapa és el resultat d’un exercici de transparència.

“Al centre de control es processen tots els talls de subministrament. Automàticament es bolca tota aquesta informació a temps real sobre el mapa, de forma sintètica perquè pugui ser entesa per tothom.”

Centre de control d'Endesa

Com funciona el mapa d’Endesa?

Qualsevol usuari pot consultar si està afectat per un tall de subministrament per incidents imprevistos, que es geolocalitzen de color vermell, o per incidents programats, il·lustrats de color groc. A la part superior esquerra del mapa, el client té un cercador on pot buscar una direcció concreta i conèixer quin és l’estat del servei en aquesta zona.

Si el veí detecta un problema elèctric i aquest no es veu reflectit al mapa, es pot trucar al telèfon 800 760 706 per obtenir la informació desitjada.