El procés de preinscripció per al curs escolar 2020-21, que comença aquest dimecres, 13 de maig, s’ha vist molt alterat per la crisi del coronavirus. I no només pel fet que les sol·licituds hagin de presentar-se de manera telemàtica, sinó perquè són moltes les famílies que hauran de triar centre sense haver pogut visitar abans totes les escoles candidates a matricular-hi els seus fills. El tancament de les escoles –el 13 de març passat– va coincidir de ple amb el període de portes obertes i, tot i que alguns centres han optat per fer visites virtuals o videoconferències amb les famílies, no totes les escoles han donat aquesta opció. La presentació de sol·licituds es podrà fer fins al 22 de maig.
Si bé la tria d’escola és un procés angoixant per a molts pares, que mai no saben del cert si podran entrar al centre que han triat per als seus fills en primera opció, la crisi sanitària està agreujant encara més aquesta situació d’incertesa. Moltes famílies denuncien que no han rebut el suport que esperaven des de les administracions, tot i que en alguns casos sí que han tingut l’acompanyament del personal de les escoles, que els han respost dubtes, els han fet visites virtuals i, fins i tot, videoconferències perquè tinguessin tota la informació necessària per poder decidir.
La FaPaC publicarà una guia per a les famílies
Precisament, per ajudar les famílies que es troben immerses dins d’aquest procés, la Federació d’Associacions de Mares i Pares de Catalunya, la FaPaC, ja ha anunciat a betevé que aquest mateix dilluns publicarà una guia amb recomanacions per a les famílies. La directora de la federació, Lidón Gasull, avança, però, que els pares que dubten optin prioritàriament per escoles públiques, ja que són més homogènies que les concertades i, en cas de no entrar-hi en primera opció, el Consorci d’Educació pot reassignar l’alumne a una escola de característiques similars.
Gasull també insisteix que cal tenir en compte el criteri de proximitat i escollir les escoles que estiguin més a prop de casa. D’aquesta manera, les famílies creen relacions educatives comunitàries i la mainada fa xarxa al barri.