Segons demostra un estudi realitzat per IrsiCaixa, les persones que han passat la infecció pel SARS-CoV-2 i les que han rebut dues dosis de la vacuna de Pfizer/BioNTech generen anticossos amb capacitat de bloquejar tant el virus original com la variant britànica.
En el mateix estudi es demostra que els anticossos de les persones que van passar la infecció durant la primera onada i que, per tant, es van infectar amb la variant original, evolucionen i esdevenen més protectors contra la variant britànica sis mesos després de la infecció.
Des del mateix grup d’investigadors també s’estan desenvolupant virus al laboratori que continguin totes les mutacions de totes les variants per poder fer un seguiment exhaustiu de la immunitat contra la covid.
Aquesta és una part imprescindible de l’estudi per poder entendre l’evolució de la pandèmia i avaluar la possibilitat de revacunar les persones si fos necessari. Seguir de prop les variants també ha de servir per preveure les possibles mesures de prevenció davant d’aquestes noves mutacions. Segons els científics, “la capacitat dels anticossos per protegir-nos de les noves variants del SARS-CoV-2 és una incògnita que cal resoldre per poder preveure l’evolució de la pandèmia”.
el més vist
La borrasca Isaack ja és una realitat: batejada la depressió que afectarà Catalunya
Un detingut per la mort violenta d’una persona en un pis de Sant Martí
Mor un motorista quatre dies després de patir un accident amb un cotxe de la Guàrdia Urbana a Gràcia
En perill el darrer banc centenari del Guinardó
Montse i Yassin, malalts de càncer: “Fem el mateix tractament, però ell dorm al carrer i jo, a casa”