cotxes rusc haibu

Les entitats en defensa de l’habitatge digne han esclatat en contra del projecte dels cotxes rusc que vol implantar la companyia Haibu en un local situat al carrer del Freser, al barri del Camp de l’Arpa del Clot. Lourdes Garcia, impulsora de l’Associació 500×20, ha criticat durament la mesura: “És molt bèstia. La gent amb nòmina i la gent que no en té no pot viure en un cotxe. Això no és vida”. Garcia assegura que aquesta proposta “no és un favor per a la gent desafavorida, sinó que és abocar-los a la misèria”.

L’activista afirma que les administracions no han de permetre que Haibu operi i ha lloat la feina de l’Ajuntament de Barcelona amb el lloguer social: “Són els que més han fet. Ara bé, estan desbordats”.

160 euros per dormir en un cotxe

Haibu defensa el seu projecte com una alternativa temporal per a les persones que viuen en una situació precària i sense recursos. Planteja una quota de 160 euros al mes per dormir en un microhabitatge amb llit o bé dormir en un cotxe i utiltizar els espais compartits com sales polivalents on hi ha banys, dutxes, menjador i zona de cotreball.

Arrels: “Es cronifica la precarietat dels sensesostre”

També ha reaccionat a l’anunci dels cotxes rusc la Fundació Arrels. Marta Maynou, responsable de l’equip de carrer i el centre obert de l’entitat, ha assegurat que un vehicle “no és un habitatge”. Creu que aquest tipus de model no fa més que “cronificar la precarietat de la gent que viu al carrer”.

Maynou assegura que el projecte de Haibu té una “visió simplista” perquè viure al carrer “no és només no tenir feina ni casa”, sinó que té associats problemes de salut, trastorns, problemes amb la llei d’estrangeria i en alguns casos pèrdues: “Em temo que tot això no ho tenen en compte”.

Maynou no comparteix tampoc la visió de Haibu que diu que la seva proposta serveix per estalviar durant aquests dos anys d’estada per poder després llogar un pis o una habitació: “Tres de cada quatre persones sense llar no tenen cap ingrés”, ha contestat.