autobús cadira de rodes
Foto: Vicente Zambrano

La Carme Montoré va en cadira de rodes i dimecres a la nit no va poder agafar l’autobús que esperava, tot i haver-lo cridat i sol·licitat la rampa per poder accedir-hi. Denuncia que, mentre ella esperava que la conductora li obrís la porta i baixés la rampa, anava pujant gent a l’interior fins que, després de no entendre què passava, un noi li va comunicar que la conductora li deia que esperés el següent bus per fer el viatge.

Els fet van passar el dia 10 d’agost a les 21.15 h, a la parada de Fabra i Puig – Meridiana de l’autobús V29. La Carme explica en declaracions a betevé que no va entendre que pugés tothom qui esperava el bus i no es respectés l’espai interior destinat a les cadires de rodes. Per això, ha fet la denúncia a l’Ajuntament de Barcelona i a TMB i reclama conèixer el protocol d’actuació per a les persones amb mobilitat reduïda.

Places reservades per a persones amb mobilitat reduïda

A més, exigeix que aquesta norma s’apliqui i, si no, poder sancionar a qui no la compleixi. Afirma que no pot ser que el conductor decideixi qui pot pujar i qui no, quan ja hi ha places reservades. El compte de Twitter Accessibilitat Ciutat i Platges Barcelona va denunciar els fets en aquesta xarxa social.

“Som ciutadans de quarta?”

“Som ciutadans de quarta que no tenim dret a pujar a l’autobús?” es pregunta la Carme, que també alerta del que significa quedar-se a terra per a una persona en cadira de rodes: “No tinc opció B: em puc quedar sense bateria a la cadira de rodes, no puc agafar qualsevol taxi o em pot passar el mateix amb el següent bus”.

“El Bicing no és per a tothom”, un barceloní amb mobilitat reduïda reclama bicis adaptades

TMB explica que no es podia garantir la seguretat

Des de TMB es té constància dels fets. Fonts de l’empresa han assegurat a betevé que la conductora no va permetre l’accés de la Carme ja que el vehicle estava ple. Expliquen que això feia impossible que “la persona amb mobilitat reduïda pogués viatjar amb condicions de seguretat“. La companyia diu que la conductora va comunicar a la usuària que esperés al següent bus, que és el mateix que es fa també quan la rampa del vehicle que arriba està avariada.