Les pluges del dia 15 de novembre van deixar sense llum un total de 1.340 abonats en diversos punts dels districtes de Sant Martí i Gràcia. En aquest últim districte, amb 800 afectats, es va cremar el generador que hi ha a la plaça de Trilla amb Gran de Gràcia. Endesa va explicar llavors que l’avaria havia afectat set línies elèctriques i que el subministrament del servei podria trigar a arribar. Ho va poder comprovar Rosa Fragua, veïna del número 208 del carrer Gran de Gràcia, que ha explicat a betevé que va estar 30 hores sense llum, i que el tall “la va perjudicar molt” perquè té una persona gran a càrrec, no té fogons de gas i totes les persianes són elèctriques. Després de posar diverses reclamacions a Endesa, la companyia li ha dit en totes les ocasions “no tenir constància d’aquesta avaria”, segons explica. I això després que la Rosa enviés a l’elèctrica un mail de l’empresa Elecnor, reparadora del transformador, en què confirmava l’incident. La Rosa assegura estar indignada perquè no pot reclamar danys a l’assegurança i diu que se sent com “una formiga davant d’un gegant”.

 

carta Endesa

El mateix pot explicar la Roser, també veïna del carrer Gran de Gràcia, qui confirma haver estat 30 hores sense llum i haver rebut la mateixa resposta per part d’Endesa que la Rosa tot i haver aportat fotografies del congelador. Es queixen del mateix la Diana i la Conxa, treballadores d’una botiga del mateix carrer, que asseguren haver perdut pràcticament 700 euros de facturació. Han reclamat a la companyia i igualment els diuen que no tenen dret a cap reclamació. Un altre testimoni és Marta Alborch, farmacèutica i encarregada de la botiga Herbodietètica Coliseum, al 204 de Gran de Gràcia. En el seu cas van estar més de 24 hores sense subministrament i van haver de regalar productes del congelador perquè s’havien fet malbé. En el seu cas s’ha posat en contacte amb la seva asseguradora, que li reclama un document d’Endesa. De moment no ha obtingut resposta. Alborch va fer captures de pantalla el dia del tall de subministrament.

mapa Fecsa

betevé ha demanat explicacions a la companyia elèctrica, que ha respost que és un cas que “està pendent d’anàlisi” i ho “estan estudiant” per determinar què ha passat.