El comissari en cap dels Mossos d’Esquadra, Eduard Sallent, ha fet arribar un comunicat a tot el cos per agrair la feina dels darrers dies, amb les nombroses mobilitzacions posteriors a la publicació de la sentència del procés. Sallent ha destacat la professionalitat de la policia catalana “en una situació en què les nostres accions no sempre han estat enteses ni compartides per tothom”.

Eduard Sallent arrenca la circular admetent que els dies posteriors a la sentència del procés seran “un record inesborrable” per als membres del cos dels Mossos d’Esquadra. “Heu treballat llarguíssimes jornades sense queixar-vos, sense cap retret, conscients de la transcendència del moment”, diu, i per això els agraeix “la dedicació” i la “professionalitat”.

Sallent també destaca que “l’ús de la força exigeix una gran responsabilitat” i afegeix que els Mossos han dut a terme aquesta responsabilitat “en unes circumstàncies en què hem estat objecte d’accions de gran violència”. El comissari en cap conclou que “mai abans ens havíem enfrontat a una protesta amb tanta violència al carrer”.

El dispositiu policial, en fase de prealerta

En el comunicat, Eduard Sallent també detalla que el dispositiu policial es troba en fase de prealerta actualment, després de tres dies sense aldarulls. Però ja avança que es tornaran a activar “totes les capacitats en matèria d’ordre públic el cap de setmana”, quan hi ha convocades, ara per ara, tres mobilitzacions. El comissari en cap dels Mossos d’Esquadra alerta que “les protestes i reivindicacions continuaran i no podem descartar noves accions violentes ni tampoc preveure’n el final”.

Bombers per la República: “Una vergonya” i “un insult”

Bombers per la República ha reaccionat a la carta de Sallent. En un tuit, ha dit que les “paraules de Sallent són un insult a totes les persones que s’han manifestat pacíficament”.