La Ricarda

(ACN / redacció) El Consorci Delta del Llobregat s’oposa a la proposta de Foment del Treball d’ampliar la tercera pista de l’aeroport amb una plataforma damunt de la Ricarda: “Implicaria la seva destrucció”. També rebaten la idea de la patronal de compensar l’afectació amb la creació de noves zones humides, assegurant que aquest espai natural “és insubstituïble”.

Des del Consorci retreuen que l’empresariat utilitzi “arguments que freguen la mentida”. Enric de Roa, tècnic en biodiversitat del Consorci Delta del Llobregat, fa referència a les explicacions que situen la Ricarda com un espai artificial que es pot compensar en un altre racó del delta amb la creació de noves zones humides. Una idea que tampoc no ha agradat als pagesos de la zona.

“Es diu que l’aigua té molt mala qualitat, però s’obvia que això és degut a la falta de comunicació amb el mar d’ençà de l’última reforma de l’aeroport”, critica. També apunta que el Consorci està negociant amb l’ACA diverses inversions per revertir aquesta situació.

L’ens ressalta que l’estany té més de 300 anys d’història i en defensa la preservació, amb inversions que millorin la qualitat de l’aigua.

La Ricarda és la joia del delta del Llobregat, i qualsevol proposta que l’afecti tindria impacte a tots els espais naturals de l’entorn”
Enric de Roa, tècnic en biodiversitat del Consorci del Delta del Llobregat

De Roa insisteix que el delta “no pot perdre més espai protegit”. “Són espais que ja han estat reduïts històricament per tota l’expansió industrial i urbana, i sobretot per impacte de les infraestructures”, afegeix.

Altres crítiques a la proposta de Foment

El Consorci Delta i els pagesos del Prat no són els únics que s’han posicionat en contra de la solució de Foment per ampliar l’aeroport. El president del Port de Barcelona també la rebutja perquè afectaria la capacitat operativa de la infraestructura.

I la plataforma d’entitats, veïns i ecologistes Zeroport també s’hi oposa totalment i demana a Foment del Treball que abandoni el debat sobre l’ampliació de l’aeroport. En canvi, els enginyers aeronàutics hi veuen “un bon punt de partida”.