“A només dos metres de tu”
, la distància de seguretat que recomanen les autoritats sanitàries, és també el lema de la campanya de Càritas per explicar la tasca que l’entitat està fent per combatre la crisi social i econòmica que ha provocat l’emergència del coronavirus. En els darrers tres mesos, les peticions d’ajuda de persones vulnerables s’han triplicat. Per això, la campanya és un missatge a la ciutadania perquè continuï col·laborant perquè Càritas pugui seguir al costat de les persones que estan patint les conseqüències de la covid-19.
“Les persones hem d’estar més a prop que mai”
Durant el mes de juny, aquesta campanya es podrà veure a mitjans com la premsa escrita, la ràdio i la televisió, per fer arribar el missatge de solidaritat. Tot i les distàncies marcades, ens necessitem més a prop que mai, ha dit el president de Càritas Catalunya, Francesc Roig.
Moltes de les peticions noves que ha rebut l’entitat són de famílies que vivien al dia i que ja tenien una situació complicada abans del coronavirus. La paralització de l’economia ha provocat que moltes persones que treballaven en l’economia submergida s’hagin quedat sense ingressos. També hi ha molts casos de famílies que encara no han cobrat els ERTO. Per això, molts s’han vist en la necessitat de recórrer per primera vegada a entitats com Càritas.
Segona campanya en tres mesos
Aquesta no és la primera crida a la solidaritat que fa Càritas durant la pandèmia. El mes d’abril també va posar en marxa una altra campanya per garantir les necessitats bàsiques dels més vulnerables amb el nom “La necessitat s’ha triplicat. Tripliquem les donacions. #Càritasx3”.