PAP Catalunya 2024

(ACN/Redacció ) Un 43 % dels aspirants a mestre no van superar les PAP, les proves d’aptitud pedagògica (PAP) que es van fer el mes d’abril. Es tracta d’uns exàmens imprescindibles per accedir als graus universitaris d’educació infantil i primària, que es fan abans de la selectivitat. En total, dels 2.707 estudiants que s’hi van presentar a l’abril les han aprovat un 57 %, un percentatge una mica més alt que l’any anterior, quan es van declarar aptes un 54 %.

Diferències entre FP i batxillerat

Entre els estudiants, els qui se n’han sortit millor són els de batxillerat. Les han aprovat el 60 % dels estudiants provinents d’aquests estudis postobligatoris. Pel que fa a l’FP, només el 30 % dels que venien de fer un grau superior han superat aquests exàmens. Per sexes, han estat considerats aptes el 64,7 % dels 949 homes presentats i el 55 % de les 3.805 dones.

Les PAP són unes proves que avaluen per separat diferents àmbits: la capacitat comunicativa, el raonament crític i la competència logicomatemàtica. Són l’equivalent acadèmic als continguts de 4t d’ESO. Les proves les han de fer els estudiants abans de fer la selectivitat per poder després accedir als graus. El gruix de les universitats exigeix haver superat aquests exàmens, amb l’excepció de les privades —la URL, la UIC i la Universitat de Vic.