El telèfon de prevenció del suïcidi ha atès unes 130 trucades en un mes de funcionament, de les quals el 62 % han estat fetes per dones. Els treballadors del servei s’han fet càrrec d’atendre les preocupacions de persones amb conductes o intencions suïcides o bé amb episodis passats de temptatives, fins a familiars o amics de persones amb risc de suïcidi i de persones mortes per suïcidis.

El volum de trucades “acredita la necessitat del servei”

Segons l’Ajuntament de Barcelona, promotor del telèfon, el volum de trucades “acredita la necessitat del servei”. El 900 925 555 és un número gratuït que està operatiu les 24 hores al dia i els 365 dies de l’any.

En aquest servei hi treballen cinc persones voluntàries i formades per atendre aquestes persones i alhora compta amb la coordinació i supervisió de personal de l’àmbit de la psicologia i amb un comitè d’experts amb professionals vinculats al Codi Risc Suïcidi de la Generalitat, el 061, els hospitals de Sant Pau, del Mar i Sant Joan de Déu, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i associacions de suport ja existents.

El telèfon es va activar el 6 d’agost i és un pla de xoc de salut mental de l’Ajuntament per fer front a la crisi que ha generat el coronavirus. El servei té un pressupost d’1,5 milions d’euros.