Parlem amb l’artista canària, Yapci Ramos i amb el director de TEA Tenerife Espai de les Arts , Gilberto González, de la trilogia de l’artista: Show me (TEA, Tenerife Espai de les Arts), Know Us(CAAM – sant Antoni Abat) i Welcome Her (Casa Àfrica).
Una trilogia expositiva en la qual Yapci Ramos, a través de l’autoconeixement, el descobriment, la família i el diàleg amb els altres, indaga sobre la configuració identitària. Un exercici autobiogràfic que aborda l’herència generacional, el context geogràfic i l’entorn sociocultural a més de la condició canària i els vincles que relacionen el continent africà amb les Illes Canàries. Yapci ens proposa escoltar a Gan Gah, Sounds of Sisso i Guedra.

A la segona hora viatgem a la dècada dels 60 i 70, a Ghana (i als països veïns) per a escoltar el Highlife. Una música tocada per bandes que havien incorporat una gamma àmplia d’instruments (principalment d’origen europeu), un component vocal i elements estilístics tant de les tradicions musicals locals com del jazz. Highlife va sorgir com una síntesi única de l’estètica musical africana, afroamericana i europea.

Playlist_
1. Munti (Highlife Charango) – The Ramblers International
2. Ghana.Guine.Mali – ET Mensah
3. You need Love – Ebo Taylor
4. Gendamou Na Wili We Gnannin – TP Orchetra PolyRithm
5. Taxi Driver – Bobby Benson & HisCombo
6. Lets them talk – Geraldo Pino
7. Okina – Rex Lawson
8. Kyenkyen Bi Adi M’awu – K. Frimpong & His Cubano Fiesta
9. Yahia Mu – The Uhuru Dance Band
10. I walk alone – Marijata
11. Invitation Highlife – Victor Olaiya

Escolteu el programa sencer aquí: