L’Enquesta de serveis municipals d’aquest 2023 mostra com, un any més, la inseguretat és la qüestió que més preocupa als barcelonins i, de fet, va en augment respecte a anys anteriors. Aquest any un 22,7 % dels enquestats considera que la inseguretat és la qüestió més preocupant, tres punts més que al 2022, quan el 19,1 % valoraven la inseguretat com el principal problema de Barcelona. Fa dos anys ho valoravan així el 14,5 % dels enquestats.

La neteja i l’accés a l’habitatge segueixen ocupant la segona i la tercera posició a la llista de preocupacions dels barcelonins, també amb tendència a l’alça respecte a altres anys. Aquest 2023 el 13,2 % dels enquestats considerava la qüestió de la neteja com la més preocupant, respecte al 12,4 % del 2022. Pel que fa a l’accés a l’habitatge és el que més preocupa al 9,6 % de la ciutadania, mentre que l’any anterior només ho era per al 6,7 %.

L’accés a l’habitatge ocupa la segona posició en el Baròmetre postelectoral

Paral·lelament a l’Enquesta de serveis municipals, en què s’entrevisten presencialment uns 6.000 ciutadans, l’Ajuntament també realitza de manera semestral i per telèfon una altra enquesta, en la qual s’entrevisten uns 800 barcelonins. Aquest segon estudi és el Baròmetre que, aquest 2023, s’ha realitzat just després de celebrar-se les eleccions municipals del 28-M.

En aquesta enquesta, l’accés a l’habitatge ha pres el segon lloc en el rànquing de preocupacions a la neteja: un 11,6 % considera que les dificultats per trobar un lloc on viure és un dels principals problemes de la ciutat, mentre que un 9,9 % considera que ho és la neteja. La inseguretat, però, segueix ocupant el primer lloc i, igual que en el cas de l’Enquesta de serveis municipals, és una preocupació que va en augment en el temps.

El turisme, l’organització del trànsit i el civisme també estan entre les qüestions que més preocupen els barcelonins, segons el Baròmetre postelectoral.

Biblioteques i bombers, els serveis més ben valorats

D’entre els 26 serveis municipals sobre els que s’ha consultat a la ciutadania en l’Enquesta de serveis municipals, els bombers i les biblioteques públiques són els que estan més ben valorats, amb una nota d’un 8 i un 7,8 respectivament. En canvi, suspenen la circulació, amb un 4,9 i, l’aparcament, amb un 3,9.